Zaloguj się

Test kreatywności

Kwestionariusz umiejętności interpersonalnych

Pracodawcy przykładają dużą wagę do umiejętności interpersonalnych. Cenią pracowników, którzy potrafią pracować w zespole, potrafią negocjować i wczuć się w emocje rozmówcy.

 

Wypełnij test i oceń swoje umiejętności komunikacyjne. Sprawdź czy umiesz wykorzystywać umiejętności interpersonalne praktycznie w życiu codziennym.

 

Opracowanie testu: BD CENTER

Przewidywany czas wykonania: 15 min

Liczba pytań: 30



Płatność kredytami możliwa po zalogowaniu do serwisu.
Płatność kredytami: 20 Płatność SMS: 3.69 PLN

 

Umiejętności interpersonalne stanowią najważniejsze kompetencje zawodowe. Można określić je jako umiejętność efektywnego funkcjonowania w sytuacjach społecznych. Są to złożone umiejętności warunkujące efektywność radzenia sobie w określonych sytuacjach społecznych. Efektywność interpersonalna jest tak samo ważna jak dyplomy wyższych uczelni. Najczęściej poszukiwane przez pracodawców kompetencje to: komunikatywność, pewność siebie, kreatywność czy nastawienie na współpracę.

 

Uważasz, że umiejętności te są mało ważne?

W obecnych czasach oprócz wiedzy zawodowej, która jest niezbędna do wykonywania pracy bardzo ważną rolę odgrywają również nasze umiejętności interpersonalne takie jak: umiejętność nawiązywania kontaktów, umiejętność słuchania i rozumienia innych, umiejętność pracy w zespole, umiejętność kierowania pracą innych itp.

 

Uważasz, że masz wystarczająco rozwinięte umiejętności interpersonalne?

Jeśli tak uważasz, to jesteś w błędzie. Około 25% populacji może być społecznie niekompetentnych, a pozostała część może te kompetencje doskonalić, szkolić. Jeśli się tylko o tym czyta i wie np. jak być asertywnym, empatycznym, czy negocjatorem, to niekoniecznie umie się to wykorzystać w praktyce. Takie umiejętności trzeba rozwijać, trenować.

 

Bibliografia:

1. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003.

2. Schulz von Thun, F., Sztuka rozmawiania, WAM, Kraków 2001.

3. O'Keefe B., The logic of message design: individual differences in reasoning abort communication, Communication Monographs.

4. Smółka, P., Jak skutecznie szkolić umiejętności interpersonalne? W: B. Kaczmarek, A. Kucharski, M. Stencel (red.) Komunikowanie się. Problemy i perspektywy, UMCS, Lublin 2006.

Zobacz więcej
Subskrybuj RSS


Płatności obsługuje:
PayU - Bezpieczne płatności internetoweLogo Transferuj.pl

 

loga ue

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki. Inwestujemy w waszą przyszłość

Copyright © HR System 2010 - 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.
realizacja: Ideo CMS Edito powered by: